Pressmeddelande 19.07.02

SHH Samhällsfastigheter utvecklar äldreboende i Norrtälje

SHH Samhällsfastigheter har tecknat ett långsiktigt hyresavtal med Humana i Norrtälje. Det moderna äldreboendet som utvecklas tillsammans med Altura som är en nordisk utvecklare, förvaltare och långsiktig ägare av äldreboenden, blir ca 4 000 kvadratmeter stort och rymmer 60 lägenheter. Fastigheten ska utrustas med solceller och grönska prioriteras genom en tillgänglig utomhusmiljö. Humana har undertecknat ett hyresavtal och ska bedriva äldreomsorg i boendet när fastigheten står färdig år 2021.

”För SHH Samhällsfastigheter är det viktigt att kunna erbjuda välutvecklade och bra bostäder för olika skeden i livet. Vi ser ett stort behov av nya äldreboenden och kommer nu att kunna erbjuda Humana ett välutvecklat äldreboende i Norrtälje som tillfredsställer både målgruppens och verksamhetens behov. Vi är också glada över att återigen utveckla boende tillsammans med Altura”, säger Fredrik Alvarsson, VD för SHH Samhällsfastigheter.

”Nu fördjupar vi vårt samarbete med SHH Samhällsfastigheter genom att påbörja vårt andra utvecklingsprojekt tillsammans. Det är glädjande då vi har samma värderingar kring välbefinnande i hemmet och prioriterar naturliknande koncept. Nu kommer vi göra allt vi kan för att boende, anhöriga och Humanas personal ska trivas bra i äldreboendet, säger Dorotea Stellmach, ansvarig för konceptutveckling på Altura.

För mer information kontakta:

Fredrik Alvarsson, VD SHH Samhällsfastigheter AB
Email: fa@shhsamhallsfastigheter.se, telefon: +46 72 729 09 35

Dorotea Stellmach, Ansvarig för konceptutveckling, Altura
E-mail: dost@altura.se, telefon: +46 709 46 85 97

Kort om SHH Samhällsfastigheter

SHH Samhällsfastigheter är en rikstäckande fastighetsutvecklare som erbjuder välutvecklade äldreboenden och skolor till kommuner och privata aktörer. SHH Samhällsfastigheter bildades 2019 och ägs av SHH Bostad och FA Partners. För mer information besök www.shhbostad.se.