Pressmeddelande 19.11.29

Framgångsrik försäljning av Brf Läroverksvallen, Borlänge

Intresset är stort för SHH Bostads bostadsrätter i Hagalund, Borlänge. SHH vann tidigare en markanvisningstävling för området och försäljningen av de 36 bostadsrätterna startade i oktober. Nu har 65 % av bostäderna sålts med bindande förhandsavtal. Projektet som är egenutvecklat av SHH består av parhus uppdelade på lägenheter med 2, 3 och 4 rum och kök på 54 till 82 kvadratmetrar.

- Intresset för våra bostäder har varit stort från början. Vi erbjuder attraktiva bostäder till ett attraktivt pris och i ett centralt läge med gångavstånd till bl a Kupolens handelsområde eller Högskolan Dalarna. Med den fina försäljningen genom Svensk Fastighetsförmedling planerar vi nu för byggstart under våren, säger Ann-Louise Gustafsson, försäljningschef SHH Bostad.

För mer information

För mer information vänligen kontakta Misha Moeremans d’Emaus, vd och koncernchef SHH Bostad AB (publ), telefon 070-372 12 14, mm@shhbostad.se eller Ann-Louise Gustafsson, försäljningschef, telefon 0768-94 23 00, alg@shhbostad.se.

Kort om SHH Bostad

SHH Bostad utvecklar prisvärda bostäder i Sveriges växande städer med målet att fler ska ha råd att bo. Verksamheten omfattar hela kedjan från köp av mark för bostadsrätter, hyresrätter och samhällsfastigheter till försäljning av bostadsrätter samt långsiktig förvaltning av hyresrätter och samhällsfastigheter. Sedan SHH grundades 2010 har cirka 1 350 prisvärda bostäder färdigställts över hela Sverige. Den totala projektportföljen uppgick per den 30 september 2019 till 3 292 bostäder varav 593 under produktion och 2 699 bedömda byggrätter. Mer information finns på www.shhbostad.se.